Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Az általános szerződési feltételek az internetes vásárlási szabályokat, feltételeket tartalmazza. (45/2014. (II. 26) Korm. rendelet alapján)
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az ÁSZF-t, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
Felhívjuk figyelmét, hogy megrendelésének elküldése (szerződési nyilatkozat megtétele) a Bányavirág Kft. , asvany-ekszer.hu Webáruház javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után!
Eladó adatai
A honlap a Bányavirág Kft. tulajdona.
Székhely: 4033 Debrecen, Zoványi Jenő utca 18.
Adószám: 14095638-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-014075
Bankszámlaszám: Megrendelés esetén a visszaigazoló e-mail tartalmazza
Szerződés nyelve: Magyar
- május 25-től érvénybe lépett Magyarországon is az Európai Unió egységes adatvédelmi szabályozása a GDPR (Gereral Data Protection Regulation), amely minden uniós országban érvényes. Már eddig is a lehető legnagyobb körültekintéssel kezeltük adatait, de annak érdekében, hogy az új rendelet követelményeinek megfeleljünk, frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. A frissített szabályzatról itt olvashat: link amely részletes tájékoztatást nyújt arról, hogy hogyan használjuk és védjük a személyes adatait, valamint milyen személyes jogokkal rendelkezik.
Személyes átvételi lehetőség, előzetes egyeztetés alapján:
4025 Debrecen, Széchenyi u.1., Hegyikristály Ásvány-, Ékszer-, és Ajándékbolt Nyitva tartás: H-P: 9-18. Szo: 9-13
4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 8., Hegyikristály Ásvány-, Ékszer-, és Ajándékbolt Nyitva tartás: H-P: 9-18. Szo: 9-13
3530 Miskolc, Széchenyi utca 78. 1. elemet, Hegyikristály Ásvány-, Ékszer-, és Ajándékbolt Nyitva tartás: H-P: 9-18. Szo: 9-13
5600 Békéscsaba, Luther utca 7/3, Hegyikristály Ásvány-, Ékszer-, és Ajándékbolt Nyitva tartás: H-P: 9-18. Szo: 9-13
Felhívjuk figyelmét, hogy webáruházas áraink eltérhetnek az üzlet áraitól! Természetesen, előzetes egyeztetés alapján megvásárolni kívánt termék esetén, a webáruházas áron vásárolhatja meg a terméket.
Áraink forintban értendők és az (27%) Általános Forgalmi Adót tartalmazzák!
Webáruházunk kínálata:
Ásványékszerek
Ásványok
Egyedi ékszerek
Füzérek
Marokkövek
Ajándéktárgyak
Hobbi kellékek
Ezoterikus termékek
Termék információ:
A választott termék jellemzőit a termék képe mellett és alatt találja. A termék leírás tájékoztató jellegű, előfordulhat elírás, ezek változtatási jogát a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház fenntartja! Az esetleges elírásért (ár, méret stb) felelősséget a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház nem vállal, és a változtatás jogát fenntartja.
A képek minden esetben a termékről készülnek! A szín eltérése a felhasználó által használt monitor beállításából adódhat. Az esetleges károkért, félreértésekért a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház felelősséget nem vállal!
Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruházban megjelenített termékek a készlet erejéig vásárolhatók meg. A webáruházunk kínálatát folyamatosan frissítjük, de előfordulhat, hogy a megrendelt termék elfogyott. A nem teljesíthető rendelésről, legkésőbb a következő munkanapon értesítést kap a vásárló.
A megrendelés feldolgozása:
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10-16 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetősége a megrendelés leadására, ezek a leadást követő munkanapon kerülnek feldolgozásra!
Megrendelését követően (elküldéstől számított), 48 órán belül visszaigazoljuk megrendelését a termék adataival, (Kérjük, hogy pontosan adja meg elérhetőségeit!) és tájékoztatjuk a teljesítés időpontjáról. Amennyiben az adott áru időközben nem áll rendelkezésre, a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház jogosult a megrendelést visszautasítani.
Amennyiben a megrendelést követően, 48 órán belül nem érkezik email a visszaigazolásáról, mentesül ajánlati kötöttsége alól és kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyintézőnkkel.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton (info@asvany-ekszer.hu) vagy telefonon.
A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezután a vásárló köteles a megrendelt terméket átvenni, és fizetési kötelezettségének eleget tenni.
Ár:
A termék fogyasztói ára, mindig a kiválasztott termék mellett kerül feltüntetésre. Az árak minden esetben magyar forintban értendők, és a 27% -os Áfát tartalmazzák.
A webáruházban feltüntetett árak esetében előfordulhat, hogy tévesen kerültek feltüntetésre. Ebben az esetben a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház fenntartja magának az árváltoztatás jogát. Amennyiben ezt a módosított árat a megrendelő nem fogadja el, úgy a Bányavirág Kft. , asvany-ekszer.hu Webáruháznak jogában áll a hatályos jogszabályok szerint, a megrendelést nem elfogadni és a teljesítést megtagadni.
Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruházban feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, a webáruház tulajdonosának részéről nem minősül nyilvános ajánlattételnek!
Megrendelés esetén, a visszaigazoló e-mail-ben tájékoztatjuk a pontos vételárról és a szállítási feltételekről. (Ez a visszaigazolás nem azonos az automatikus válaszüzenettel)
A távollévők között kötött szerződés a második üzenettel lép életbe.
Fizetési mód:
Utánvétes fizetéssel (GLS):
Készpénzben, átvételkor a futárnak: a számla végösszegét (mely tartalmazza a termék vételárát, és az esetleges szállítási díjat) a csomag átvételével egy időben a futárnak kell megfizetni.
Banki utalással:
A számla végösszegének (mely tartalmazza a termék vételárát) kiegyenlítése előre, banki utalással is lehetséges. Amennyiben ezt a fizetési módot válassza, a második e-mail után küldheti az utalást. Az utaláshoz szükséges információkat a második e-mail tartalmazza.
Külföldre történő szállítás, összeghatártól függetlenül, kizárólag előre utalás után lehetséges.
Bankkártyás fizetéssel:
- Bankkártyával történő fizetés a Global Payments Inc. fizetési szolgáltatón keresztül.
Székhelye: Atlanta, Georgia USA
Web: www.globalpayments.com,
ÁSZF: https://www.globalpayments.com/terms-of-use,
GDPR: https://www.globalpayments.com/privacy-statement
A PÉNZTÁR felületen a fizetési módoknál a „BANKKÁRTYA” gombra kattintva kell megadnia a bankkártya adatokat, majd e-mailben értesítést kap a Vásárló a rendelés leadásának sikerességéről és a teljesítettségéről és elektronikus úton elküldjük részére a számlát is. Ezután csomagoljuk a terméket és átadjuk szállításra a futárnak, a számla kinyomtatva a csomagban is benne lesz.
Szállítási mód:
Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház a GLS futárszolgálattal szállíttatja csomagját. A megrendelt termék biztonságos csomagolásban érkezik Önhöz. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetőség) munkahelyi címet megadni. Amennyiben a termék visszaküldésre kerül (átvétel nélkül) a Bányavirág Kft. fenntartja a jogot, hogy a további megrendeléseit visszautasítsa!
Szállítási költség:
0-2000 grammig a szállítási költség 1200 Ft.
2001-5000 grammig a szállítási költség 1400 Ft.
5001 grammtól a szállítási költség 1700 Ft.
10000 Ft felett a szállítási költség ingyenes.
Külföldre (Unio országaiba) történő szállítás, kizárólag előre utalás után lehetséges, a Posta díjszabása szerint. (Rendelés előtt kérjük érdeklődjön, ország megjelöléssel.)
A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza!
A Ptk.6:127. § (1) bekezdése szerint a jogosult késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás minősége és mennyisége megfelelő-e.
Szállítási határidő:
Készleten lévő termék esetén a terméket a 2. visszaigazolástól számított 24-48 órán belül kiszállítja Önnek a GLS (beérkezéstől számított 5 napon belül)!
Amennyiben a banki utalást választja, úgy az utalás beérkezését követő 24-48 órán belül érkezik meg a csomag. Az összeg beérkezéséről és a szállításról írásban értesítjük.
Ha a választott termék készletről elfogyott, de rendelhető, úgy a teljesítés 1-4 hét között várható. A megrendelt termék beérkezéséről e-mail-ben értesítjük, és az értesítéstől számított 24-48 órán belül szállítjuk.
A második visszaigazoló e-mail tartalmazza a kiszállítás várható idejét és a küldemény azonosítóját, mellyel a csomag nyomon követhető.
A kiszállításról a GLS sms értesítést küld. Amennyiben kiszállításkor nem tudja a csomagot átvenni, a GLS megismétli azt.
Rendelési információk:
A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, ill. szállításra a termék.
A regisztrációt egyszer kell végrehajtani, későbbi vásárlás alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégezni. A regisztráció ingyenes.
A regisztráció menete:
Kattintson a Főoldal a Regisztráció linkre
Adja meg a szükséges adatokat (név, szállítási, számlázási cím, e-mail cím, telefonszám, jelszó)
Kattintson a Regisztráció gombra
A regisztrációról egy automatikus értesítő e-mail érkezik az Ön által megadott e-mail címre. (Ha nem kapja meg az üzenetet, kérjük ellenőrizze a megadott adatait, és vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot 10-16 óra között a +36 (30) 205 7358-os telefonszámon)
A regisztrációt követően a bejelentkezés automatikusan megtörténik.
Bejelentkezés:
Ha már regisztrált vásárlónk a Főoldalon a ’Lépjen be’ panelre kattintva bejelentkezhet a regisztrációban megadott e-mail cím és jelszó megadásával.
Bejelentkezés után lehetősége van a regisztrációban megadott adatok módosítására (Adataim módosítása) és a korábbi vásárlásainak megtekintésére (Eddigi vásárlásaim)
Rendelés menete:
A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darab számát.
A „Törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát.
A mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma, ha ez nem történik meg, válassza a „kosár frissítése” gombot.
Szállítási/Fizetési mód kiválasztása
Szállítási/Számlázási ill. a belépési adatok megadása (amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges a regisztráció)
Az adatok megadását követően a „Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, ill. megjegyzést is küldhet a megrendelésével.
Felhívjuk figyelmét, hogy megrendelésének elküldése ( szerződési nyilatkozat megtétele) a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után!
E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. (Automatikus válaszüzenet- magyar nyelvű) Ez tartalmazza a megrendelés adatait. Kérjük, hogy ellenőrizze azokat.
A beérkezett megrendelését e-mail-en minden esetben visszaigazoljuk, ill. tájékoztatjuk a teljesítés időpontjáról.
- évi CVIII. törvény értelmében webáruházunk lehetővé teszi az igénybe vevő számára, hogy tárolja és előhívja az ÁSZF-t, oly módon, hogy a fogyasztó:
– a honlap tartalmát teljes egészében lementheti számítógépére (mentés lehetősége biztosított)
– a honlap teljes tartalmát kinyomtathatja (kinyomtatás lehetősége biztosított)
– az ÁSZF-t egy külön fájlformátumban
Felhívjuk figyelmét, hogy a Bányavirág Kft., asvany-ekszer.hu Webáruház teljes tartalma (ide értve a képeket és a szöveges tartalmat) a Bányavirág Kft. tulajdonát képezi, a képeket és a szöveges tartalmakat saját célra felhasználni és más oldalon megjeleníteni, tilos.
A vásárlástól való elállás joga
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó Vásárlót megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
- a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- aa) a terméknek,
- ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A45/2014.(II.26.) Korm.rendelet 22.§-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatásnyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük, vegye figyelembe, hogy utánvéttel visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Kellékszavatosság
Az ügyfelek, mint fogyasztók tájékoztatásának jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Amennyiben a Weboldal által nyújtott szolgáltatás hibás, az Ügyfél kérheti, hogy a hiba kijavítása haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül történjen meg. Amennyiben Üzemeltető e határidőn belül a hibát nem javítja ki, díjfizetős szolgáltatás esetén a hibás szolgáltatásért megfizetett díj visszajár az ügyfélnek. Amennyiben az ügyfél a hibás szolgáltatás nyújtását követően érdekmúlását valószínűsíti, ebben az esetben kérheti az általa megfizetett díj hiba kijavítása nélküli visszatérítését.
Milyen határidőben érvényesítheti az ügyfél kellékszavatossági igényét?
Az ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaikat már nem érvényesíthetik.
Kivel szemben érvényesíthetik az Ügyfelek kellékszavatossági igényeiket?
Az ügyfelek az Üzemeltetővel szemben érvényesíthetik kellékszavatossági igényeiket.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igények érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szellemi tulajdon védelme
A www.asvany-ekszer.hu mint Weboldal, és az e Weboldalon található tartalmak szerzői jogi műnek minősülnek, és az Szjt. hatálya alá tartoznak. Tilos a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül. A Weboldalról és azok adatbázisaiból bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
Az Üzemeltető fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a Domain-neveire.
Tilos a Weboldalak tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a Weboldalak vagy azok bármely része módosítható, vagy indexelhető.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
Az Ügyfél, mint fogyasztó (a továbbiakban e rész alkalmazásában: fogyasztó) a termékkel vagy az Üzemeltető tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Postacím: 4033 Debrecen, Zoványi Jenő utca 18.
Kapcsolattartó: Kató Károly Attila
E-mail: info@asvany-ekszer.hu
Tel: +36 30/205-7358
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Üzemeltetővel a panaszát, amely az Üzemeltetőnek, illetve az Üzemeltető érdekében vagy javára eljáró személynek az áru, fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt az Üzemeltető köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban-érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Üzemeltető indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Üzemeltető köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- az Üzemeltető nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az Üzemeltető a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az üzemeltető és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
Az Üzemeltetőt, mint vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.